Program for 2021

Evi Apostolou
Fernisering:
Lørdag den 18. september 2021, kl. 11.00-13.00.
I Bio Bernhard baghus
Fredage kl. 15.00-17.00 og lørdage kl. 11.00-13.00
Sidste dag er lørdag den 9. oktober 2021

Kommende udstilling

Janni Mai
Fredag den 16. oktober til 6. november.
Aktivitetshuset Bernhard Adelgade 41

Evi Apostolou

Evi Apostolou bliver inspireret af natur, biologi, levende organismer, videnskab, teknologi, drømmenes verden og fabelagtige væsener

Med kroppen som udgangspunkt udforsker Evi Apostolou i flere serier det biomorfe udtryk, det organiske. Forbindelsen mellem krop og ånd, mellem individ og samfund er hentet ind under penslernes mikroskop. - Inge Schjødt, “Fra livets kildespring - Evi Apostolou” Kunstavisen Nr. 03 / 2021 - marts / april.
Evi Apostolou er født og opvokset i Grækenland. Hun er uddannet fra Universitetet i Athen, først i religionsvidenskab, siden fra Kunstakademiet Athens School of Fine Arts (Linjen for Maleri) og endelig som Grafisk designer på UCN i Aalborg. Hun arbejder som udøvende kunstner og underviser i billedkunst. Hun har udstillet sine malerier i Danmark, Grækenland, Italien, Frankrig, Spanien, Canada, New York og London. Medlem af Billedkunstnernes Forbund (BKF)

Fra mørket mod lyset
Temaer fra filosofi og mytologi påvirker hende og inspirerer hende. Sammen med det metafysiske aspekt og et stort slægtskab med surrealismen tæller kunstneren så forskellige forbilleder som Hilma af Klint og Egon Schiele blandt sine inspirationskilder.
I flere af især de nyere motiver ser vi en kamp mod det onde, traumet, hvor fabeldyr symboliserer overnaturlig kraft, potentiale, styrke, visdom og uforudsigelighed, der peger både indad og udad.
”Jeg føler, at alt er forbundet, og alt er som en organisme eller en del af en større organisme”.
Det er inde fra det perspektiv, hun intuitivt uddrager sin billedverden, med blik for dobbeltheden i alting.

Læs mere på www.eviapostolou.com
Instagram @evi_apostolou