Program for 2018

Helle Witte Christiansen
Fernisering:
17. november 2018, kl. 11-13.
Herefter er udstillingen åben:
fredage kl. 15.00-17.00 lørdage kl. 11.00-13.00
Sidste dag er lørdag
den 8. december 2018

Kommende udstilling
Gunnar Bay
Fernisering i Bio Bernhards Baghus
den 26. januar 2019
kl. 11.00 - 13.00

Helle Witte

Helle Witte har lært at male på den traditionelle måde på Akademiet for de skønne kunster i Firenze af store mestre fra samtidskunsten.
Samspillet mellem Helles Frankenstein-agtige sammensætning af billedverdener, den pæne lækre udførelse og den klare resonans til de traditionelle maleteknikker, gør Helle Wittes billeder indbydende og underfundige at se på.
Når Helle Witte arbejder med et værk, er det en fremmedartet verden der interesserer. Besjælede dyr, mennesker og symboler fra mytologien, det latente dybereliggende indhold af drømmen, der ved første øjekast ser enkel ud, får en fabulerende og måske uvirkelig iscenesættelse i en verden, der ikke udelukkende er god, rar og smuk. Figurerne er anbragt i en situation af underlighed, der ligger noget muggent og lurer bag den gyldne kaffekande, hvor en støvet haute couture skosnude spejler sig. Hun anvender ofte fåret som kontrapunktet i sammensætningen af motivet, som et stærkt symbolsk ikon og metafor for mere generelle samfundsspørgsmål. Vi behøver måske ikke gå den samme vej i flok?
Hun er medlem af Billedkunstnernes Forbund (BKF) og Kvindelige Kunstneres Samfund (KKS) og International Association of Art (IAA).