Program for 2020

Pelle Møller Schiødt
August
Fernisering:
Lørdag den 22. august 2020, kl. 11.00-13.00.
I Bio Bernhard baghus
Fredage kl. 15.00-17.00 og lørdage kl. 11.00-13.00
Sidste dag er lørdag den 12 september 2020

Kommende udstillinger
Signe Hougaard Hansen
Fernisering den 26. september kl. 11.00-13.00 i Aktivitetshuset Bernhard
Signe Hougaard har skabt sit helt eget maleriske univers. Et univers, hvor temaer som barndom og uskyld, spirende seksualitet og selverkendelse spiller en afgørende rolle hånd i hånd med sikre maletekniske færdigheder og kunsthistoriske referencer. En glad og farverig kunstner.

Jørgen Albrechtsen
Fernisering den 31. oktober kl. 11.00-13.00 i Aktivitetshuset Bernhard
Jørgen Albrechtsen er især landskabs- og naturmaler. Han maler med impressionistiske penselstrøg, og hans malerier fra Odsherred er lyse, idylliske og stemningsfyldte. Jørgen Albrechtsen lægger sig i forlængelse af en impressionistisk malemåde, hvor han indfanger variationerne i landskabet, som de opstår i lysets skiften og i påvirkningerne af vejret og årstiderne.

Pelle Møller Schiødt

billedkunstner - tatovør - illustrator

Vi er meget glade for at kunne præsentere Pelle Møller Schiødt. En udstilling med hans grafiske arbejder, en meget kompetent kunstner. Det er så spændende at kravle ind i hans grafiske univers. Vi håber virkelig, at rigtig mange vil lægge vejen forbi denne udstilling og beundre hans kunstneriske formåen.
Pelle Møller Schiødt har en meget varieret uddannelse bag sig, spændende fra Kunstskolen Florenzo de Midici i Firenze til Det Fynske Kunstakademi, med en sideløbende uddannelse som tatovør.

En baggrund der sætter sit præg på hans mange udstillinger og kunstneriske aktiviteter.
Pelle Møller Schiødt har udstillet på Påskeudstillingen på Janusbygningen i Tirstrup og Forårsudstillingen på Charlottenborg. Har også skabt vægmalerier på Nørrebro.
Mange af hans grafiske arbejder har rødder i nordisk mytologi, men også japansk kunst er at finde blandt hans inspirationskilder.
"I mit træsnit med titlen 'Tengu Girls - Hanadaka San' har jeg valgt at fortolke den mytologiske, langnæsede trolds kone og barn. Jeg har brugt min egen familie som model til illustrationen, for bedre at kunne leve mig ind i den narrative situation." (Træsnittet er med på udstillingen).
Pelle er medlem af Billedkunstnernes Forbund og er stærkt involveret i Kunstrunden Lejre.