Program for 2020

Signe Hougaard Hansen
Fernisering:
Lørdag den 26. september 2020, kl. 11.00-13.00.
I Bio Bernhard baghus
Fredage kl. 15.00-17.00 og lørdage kl. 11.00-13.00
Sidste dag er lørdag den 17. oktober 2020

Kommende udstilling
Jørgen Albrechtsen
Fernisering den 31. oktober kl. 11.00-13.00 i Aktivitetshuset Bernhard
Jørgen Albrechtsen er især landskabs- og naturmaler. Han maler med impressionistiske penselstrøg, og hans malerier fra Odsherred er lyse, idylliske og stemningsfyldte. Jørgen Albrechtsen lægger sig i forlængelse af en impressionistisk malemåde, hvor han indfanger variationerne i landskabet, som de opstår i lysets skiften og i påvirkningerne af vejret og årstiderne.

Tur til Holmegaard Værk
25.okt. 2020

Signe Hougaard Hansen

Signe Hougaard Hansen henter sine inspirationer fra eventyr og drømme og fra barndommens fantasiverden. Hovedpersonen i billederne er som oftest en lille pige eller en ung kvinde. Hun ses i selskab med trolde, bjørne, fugle, fisk, nisser og djævlebørn. Disse scenerier kan udspille sig forskellige steder, såsom under havet, i skoven, i cirkus, i tivoli eller på en blomstereng.
Stilen er en blanding af naivisme og surrealisme, kan også kaldes magisk realisme. Hvad det skal betyde, må beskueren selv danne sig en mening om. Billederne er åbne for fortolkning, og kunstneren er åben overfor at nye og uventede ting pludselig kan optræde i billederne, billedsproget er hele tiden under udvikling, ligesom i en drøm kan der ske uventede ting.

Signe er uddannet på Engelsholm Kunsthøjskole, Langelands Kunsthøjskole, Kunsthøjskolen i Holbæk og Århus Kunstakademi. Medlem af Billedkunstnernes Forbund, Kvindelige Kunstneres Forbund og Galleri Nybro.
Signe har en lang række udstillinger på sit CV. Her kan nævnes: Musikhuset i Århus, Odder Museum, Galleri Rasmus, Politikens Kunstforening, Herning Rådhus, Kulturspinderiet Silkeborg, Jyske Bank, Kvindemuseet i Århus, Red Carpet Art Helligåndshuset København, Værftshallerne i Helsingør, Galleri Nybro.