Udstillinger i 2012

Erik Pedersen

Fernissage lørdag den 12. november kl. 11.00-13.00

Vi glæder os til kunne vise værker af Erik Pedersen i november
Erik Pedersen er autodidakt kunstner, medlem af kunstnersamfundet og Billedkunstnernes Forbund.
Kunstneren har udstillet på Kunstnernes Efterårsudstilling, Kunstnernes Påskeudstilling, 5. Grafikbiennale, Göteborg Kunstmuseum, Brandts Klædefabrik, Esbjerg Kunstmuseum, Hjørring og Holstebro Kunstmuseum
Han har ligeledes udstillet med kunstnersammenslutningen Ovalen på Den Fries Udstillingsbygning i København, samt mange byer i Danmark og Polen, bl. a. på Sommerudstillingen på Masnedø og Vandtårnet i Nykøbing Falster.

Erik Pedersen: "Jeg arbejder som oftest i serier - tager et tema op og arbejder med det - ser hvor langt det kan bære, og hvor meget det kan inspirere mig. Hvis man tager de kunsthistoriske briller på, kan man betegne min nuværende motivkreds som - popkunsten møder den surreelle kubisme."

Hanne Galschiøt

Fernissage lørdag den 6. oktober kl. 11.00-13.00

Hanne Galschiøt er uddannet på Kunsthåndværkerskolen (Danmarks Designskole).
Denne spændende kunstner står for en virkelighedsnær, naturalistisk kunst.
Billederne så at sige vibrerer i farvetoner, der spænder fra savannens gulbrune og okkerrøde nuancer til de dansende masaiers farvestrålende klædninger. Dyrene, der er skildret på billederne, alle løverne, geparderne, leoparderne, zebraerne, gnuerne og elefanterne, er ikke nuttede tøjdyr, men skabninger i en verden, hvor døden er konstant nærværende.
Det samme kan siges om Hanne Galschiøts billeder fra Kina og Cuba, hvor hun fanger hverdagssituationerne på en både rammende og indlevende måde både fra de gamle kvarterer i Beijing med cykeltaxier, markedsplader, tai chi-dyrkere og den ivrige og brogede handel og vandel og fra Havanas støvede gader med ældgamle amerikanerbiler, salsadansere, nysgerrige børn og blomsterhandlere.
Med sine usentimentale og nære virkelighedsskildringer, sin utraditionelle kombination af maleri og tekstilkunst og med sit blik for den dynamiske og visuelt stimulerende komposition er Hanne Galschiøt en yderst vedkommende kunstner. Der er saft og kraft og en smittende livsappetit over hendes billedverden. Kunstavisen

Poul Janus Ipsen

Fernissage lørdag den 12. maj kl. 11.00-13.00

Der er liv og død, men også kærlighed og poesiens blå blomst i Poul Janus Ipsens billedunivers.
I sit udtryk tager kunstneren udgangspunkt i surrealismen, ofte en stærkt symbolladet surrealisme, hvor motiv-fragmenterne kan synes at vokse frem indefra.

Liselotte Tiller Sørensen

Fernissage lørdag den 10. marts kl. 11.00-13.00

Liselotte Tiller Sørensen er cand. phil. i Teori og Formidling og er uddannet på Det Kgl. Danske Kunstakademi og på Danmarks Designskole.

Tiller Sørensen har deltaget i en lang række udstillinger, bl. a. i Nikolajs Ud-stillingsbygning, Kunstmuseet Køge, Brandts Klædefabrik i Odense, Kunst-nernes Efterårsudstilling på Charlottenborg og på Gammel Holtegaard.
Sidste dag 31. marts.

Ingrid Lill

Fernissage: Lørdag den 21. januar kl. 11.00-13.00

På Præstø Kunstforenings første udstilling i 2012 præsenteres værker af den tyske kunstner Ingrid Lill, en kunstner der bor og arbejder i Danmark.

Ingrid Lill er uddannet på Hochschule für Gestaltung i Offenbach am Main og har udstillet bl. a. i Fiano (Italien), i Frankfurt am Main, i Madrid og ikke mindst i Berlin.