Udstillinger i 2007

Udstiller 25.nov-15.dec Bernhards Aktivitetshus

Jens Nielsen og venner

Fernissage 27. oktober kl. 11-13

Jens Nielsen er autodidakt maler. Han har malet i mange år, og samtidig været aktiv formand for Køge Bugt Kunstforening.

Da vi var med Kunstforeningen på tur til Portalen i Greve for nogle år siden, udstillede Jens Nielsen og venner samme sted.
Vi har nu formået at lokke ham og Venner til byen. Gruppen der kalder sig M-13, udstiller fra den 27. oktober og 3 uger frem i Bio Bernhards Baghus.
Kunstneren Jens Nielsen er en moden herre i 70-erne. Han har malet i mange år, og samtidig være aktiv formand for Køge Bugt Kunstforening. Han er umulig at regne med, laver ofte noget helt andet end man venter. Han har udstillet spillemaskiner og billeder i imaginære lokaler. Til udstillingen i Præstø har han lovet at komme med skitsemalerier fra sine mange rejser.
De unge og lidt ældre Venner til denne udstilling tæller:
Erik Balle som er litograf og har malet i mange år. Efter en lang naturalistisk periode udforsker han nu de blide farver som rent maleri.
Ida Harsløf er uddannet kunstpædagog, men har selv malet i mange år. Hun har rejst for "Fred for kvinder" i en årrække. Hendes motivkreds er hele verden.
Georg Lind er uddannet fotograf. Efter at have set på sine fotografier rev han dem i stykker og blandede dem med avisstumper m.m. En af vore førende ægte collagekunstnere
Carin Larsen er maler, men også fotograf og grafiker. Er fra udstilling bl.a. på Kastrupgårdsamlingen kendt for sin kunstneriske dækning af Øresundsbrobygningen.
Georg Lind har i lang tid arbejdet som naturalistisk maler
Ahmad Qasimi er fra Afghanistan, men dansk i to år. Én af vore lovende unge. Assistent hos Peter Land og Lars Ravn. Han kan male som vore guldaldermalere, men vil ikke nøjes med det.
Kamilla Reinholdt er efter små søde ting pludseligt sprunget ud som en spændende moderne kunstner, som blæser på alt hvad der er in.
Der er lagt op til en udstilling med lidt af hvert.

Jens Kantsø

"Jens Kantsøs billeder er i sjælden grad harmoniske og forfinede. De minder på flere måder om de japanske haiku-digte, der i koncentreret form beskriver nogle helt særlige oplevelser og følelser." Jens Kantsø er opvokset i Vordingborg, var 10 år, da 2. verdenskrig sluttede. Jens Kantsø har altid tegnet og malet. Han debuterede på Kunstnernes Efterårsudstilling, Den Frie i 1961, og siden har karrieren kørt i højt gear.
Det er blevet til mange udstillinger på danske og udenlandske gallerier. Bl.a. Salon de Paris, Kunstmesse Frankfurt, Galerie International, New-york, Desuden er han repræsenteret i samlinger verden over - har bl.a. solgt til Statens Museum for kunst, London Contemporary Art, Ny Carlsbergfonden o.m.a.

Jens Kantsø karakteriserer sig selv som en lyrisk, abstrakt farvedigter. Pressen skriver: Den rene form og farve er vigtige nøgleord til maleren Jens Kantsø og hans univers. Hans billeder er smukke kompositioner, der i sig selv danner en spirituel og sanselig virkelighed.

Niels Peter Andersen

Udstiller 8. - 24. marts i Bernhards Aktivitetshus